Duhovniki objemajo drugače. Kaj pa mi?

V zadnjih letih sem spoznala mnogo duhovnikov. Kar nekaj med njimi je takih, ki so postali moji dobri prijatelji.

duhovniki objemajo

Imam jih zelo rada in ko (ob redkih priložnostih) pride do srečanja, se prijatelja tako razveselim, da ga z vsem srcem in tudi rokami objamem. Tako sem ugotovila, da se duhovniki objemajo drugače.

Njihov objem je iskren, poln ljubezni, tudi tesen, a drža, ki jo pri tem zavzamejo, je drugačna, kot jo zavzamejo drugi. V svoj objem privijejo mene, ne pa mojega telesa. Tak objem je težko opisati. Je pristen in hkrati ohranja distanco.

Predvidevam, da so prijatelji duhovniki poseben način objemanja »razvili« iz ljubezni do svoje poklicanosti, ki je popolna predanost Gospodu in zvestoba celibatu.

Iskren odnos z ženskami jim zagotovo pomaga bolje razumeti nas, naše stiske, naše odnose, hkrati pa s fizično distanco, svojih teles in misli ne vznemirjajo po nepotrebnem. Razvili so torej objem, ki jim pomaga ohranjati čisto srce in um.

Kaj pa mi?

Kaj pa mi, ki nismo stopili na pot celibata? Nam potemtakem ni potrebno razvijati »posebnih mehanizmov« za ohranjanje čistega srca in uma?

Tudi poročeni s trudom za svoje čiste misli in srce poskrbimo za čist odnos s svojim sozakoncem (včasih rečemo, da imata dva »razpucan« odnos), postavljamo nove standarde v družbi, izražamo spoštovanje do nasprotnega spola in smo zgled drugim.

Na katerih področjih lahko delamo?

1. GOVORJENJE

Govor je najmočnejša oblika izražanja lastnega mnenja in tudi samega sebe.

Kaj lahko naredim na tem področju, da me ne bo »odnašalo« na spolzka področja, kjer je meja med »še nedolžno šalo« in besedo, ki rani, prizadene, boli, zelo nedoločljiva?

Kakšne besede polnijo moja usta?

Preklinjam in uporabljam pri tem izraze, ki žalijo telo nasprotnega (ali mojega) spola, spolne organe?

Kakšne šale pripovedujem?

Ali pogosto namigujem na spolnost in zapeljujem (pa čeprav samo v hecu)?

2. OBLAČENJE

Z obleko sporočamo svetu svoje vrednote, razkrivamo odnos do svojega telesa in izražamo (ne)spoštovanje do nasprotnega spola. To področje je gotovo bližje ženskam.

Za koga se zjutraj uredim?

Mi ustreza, če se za menoj obračajo pogledi? Zakaj?

Se zavedam, da moški možgani delujejo drugače in lahko moje izzivalno oblačenje kvarno vpliva na celo kopico odnosov? (Nikakor ne trdim, da je vsa odgovornost na ženski garderobi. Toda tudi moškemu, ki se trudi ženske gledati z iskrenostjo, ne glede na to, kaj imajo oblečeno oz. slečeno, izzivalno dekle vznemiri telo ali pa vsaj misli.)

3. GESTIKULIRANJE IN OBRAZNA MIMIKA

Z gestami, obrazno mimiko in držo telesa lahko sporočamo več kot z besedami. Težko je zapisati konkretna vprašanja, a iz svoje izkušnje lahko potrdim, da sem opazila, da so se moje geste, pogled, telesna drža, način sedenja …  v družbi, kjer sem želela biti od koga opažena, spremenile.

Tudi sama sem namreč mehanizme za zaščito svetosti in čistosti najinega zakona morala šele razviti. Družba nas uči, da je zapeljevanje kul in resnici na ljubo, je prijetno biti opažen/a, čutiti, da si zaželjen/a, in se zavedati, da »dobro izgledaš«.

Toda, kje je pristnost, iskrenost, če gre za zapeljevanje in igranje? Vsa ta občutja so pristna šele tedaj, ko je nekdo ob tebi tudi, ko bruhaš. Da si te zaželi tudi, ko se z razkuštranimi lasmi in razvlečeno pižamo pozno zvečer privlečeš v spalnico. Ko ti iskreno pove, da dobro izgledaš (za svoja leta). Pa čeprav vse to ne povzroča (več) metuljčkov v trebuhu in z adrenalinom oblitega telesa.

In, če hočem imeti to, kar je pristno, se moram odpovedati ponaredku. Ponaredku pa se odpovem tako, da razvijem zaščitni mehanizem. Mehanizem, ki ščiti mene kot osebo, mojo poklicanost, mojo iskrenost, najino z(a)vezo.

Opozorilo:

Ko se boste začeli truditi za čiste odnose, se vam lahko zgodi, da vas bodo začeli motiti pogovori med znanci, ki vključujejo vulgarne izraze, ali pa se vam bo zgodilo, da naenkrat ne boste več »štekali« nekaterih vicev. Naj vam ne bo nerodno, kajti o tem govori že Sveto pismo: »Čistim je vse čisto. Omadeževanim in nevernim pa nobena stvar ni čista, ampak sta omadeževana celo njihova um in vest« (Tit 1,15).

 

4.4
20 glasov
 
Za komentiranje se prijavite.