Če je narobe ubiti kaznjenca, potem nedolžni sploh niso vprašanje

Na nedavnem obisku papeža Frančiška v ZDA sta zelo odmevala njegov neposreden poziv k ukinitvi smrtne kazni in nekoliko manj neposredne besede o zaščiti človeškega življenja od spočetja dalje.

Družba

smrtna-kazen

O obojem je papež Frančišek spregovoril v ameriškem kongresu. Njegov nagovor je bil sploh prvi nagovor kakega papeža članom kongresa. Čeprav je bil precej ameriško obarvan oziroma namenjen prvenstveno ameriški javnosti, je bil kljub temu univerzalen za ves svet.

Nekateri konservativni mediji so v papeževem govoru začutili premajhen poudarek na boju za nerojena življenja.

Mnogo aktivistov za življenje je namreč upalo, da se bo papež dotaknil trenutno najbolj pereče teme s tega področja v ZDA, in sicer – ali naj organizacija Planned Parenthood (Načrtovano starševstvo), za katero se je v preteklih mesecih izvedelo, da je pridobivala in domnevno prodajala dele telesa splavljenih otrok, ostane financirana iz državnega proračuna ali ne. Prav o tem vprašanju je kongres odločal le nekaj ur po papeževem govoru (in spremembe zavrnil).

A papež splava ni omenil. No, vsaj ne neposredno. Kljub temu pa je bilo v njegovem govoru veliko pomenljivega tudi na to temo – kar pa lahko sliši le, »kdor ima ušesa za poslušanje«, tako na liberalni kot konservativni strani.

Z zakoni varujte podobo človeškega obraza

Kongresnike je papež najprej pozval k odgovornosti in se ob tem navezal na voditelja in zakonodajalca Mojzesa kot človeka v službi Boga

»Mojzes nam ponuja dobro sintezo vašega dela: od vas se pričakuje, da z zakoni varujete podobo in podobnost, ki ju je Bog oblikoval na vsakem človeškem obrazu,« so bile papeževe besede. Bi lahko kdo podvomil, da je papež ob tem izključil obraze nerojenih?

Krvav denar, ki se ga služi na nedolžnih

Papež je kongresu govoril tudi o trgovini z orožjem in v tem kontekstu zbrane vprašal: »Zakaj se smrtonosna orožja prodajajo tistim, ki načrtujejo neizrekljivo trpljenje za posameznike in družbo?« In njegov odgovor je bil: »Denar: denar, ki je namočen v kri, pogosto v kri nedolžnih.«

Krvav denar, ki se ga služi na nedolžnih – zveni znano? Seveda, saj je to odgovor na veliko vprašanj povezanih s trpljenjem, med drugim tudi na vprašanje splava, ki je – mimogrede v večini držav po svetu, vključno z ZDA –, plačljiv.

pope-francis-addresses-congress

Zlato pravilo: če želimo življenje, ga varujmo v vsaki fazi razvoja

Nadalje je papež govoril o zlatem pravilu in na veselje nekaterih le dejal: »Z eno besedo: če želimo varnost, dajmo varnost; če želimo življenje, dajmo življenje; če želimo priložnost, omogočimo priložnost. Mera, ki jo uporabljamo za druge, bo mera, ki jo bo čas uporabil za nas. Zlato pravilo nas tudi postavlja pred našo odgovornost za varovanje in zaščito človeškega življenja v vsaki fazi razvoja

Mnogi so pričakovali, da bo sedaj spregovoril o splavu, a svoj govor je nadaljeval v (na videz) povsem drugo smer – s smrtno kaznijo. Papež je nadaljeval z besedami, da »že od začetka svoje službe na različnih ravneh podpira odpravo smrtne kazni po vsem svetu.

Nato je dodal še: »Prepričan sem, da je ta pot najboljša, kajti vsako življenje je sveto, vsaka človeška oseba ima neodtujljivo dostojanstvo, in družba lahko samo pridobi iz rehabilitacije tistih, ki so obsojeni za zločine

Nedolžni sploh ne bi smeli biti vprašanje

Ko smo nekoč imeli debato s starši birmancev iz neke župnije na temo splava, je duhovnik, ki je bil z nami v skupini, zbrane vprašal: »Kdaj je dovoljeno ubiti nedolžnega?«

Mera, ki jo uporabljamo za druge, bo mera, ki jo bo čas uporabil za nas. Zlato pravilo nas tudi postavlja pred našo odgovornost za varovanje in zaščito človeškega življenja v vsaki fazi razvoja.

Temu vprašanju je, jasno, sledila tišina in spogledovanje med navzočimi, dokler ni eden od staršev dvignil roke in dejal: »Saj tudi dolžnega (krivega), ni dovoljeno ubiti.«

Tako je. Papež se zavzema za odpravo smrtne kazni na vseh ravneh. Če papež opozarja, da je narobe, če ubijamo kaznjence – tiste, ki so »krivi«, potem nedolžni sploh niso vprašanje. Ali vsaj ne bi smeli biti.

In Slovenija?

In če si papež prizadeva za odpravo smrtne kazni po vsem svetu, sem prepričana, da s tem misli tudi na države, kot je Slovenija.

Morda bi kdo pomislil, da si Slovenija na tem področju lahko oddahne. 17. člen slovenske ustave namreč pravi: »Človekovo življenje je nedotakljivo. V Sloveniji ni smrtne kazni.« Papež – pri nas tukaj nimaš dela. Ali pač?

Vendar je prepoved smrtne kazni žal v eni razsežnosti le črka na papirju. S smrtjo se namreč tudi v naši domovini vsak dan »kaznuje« številne nedolžne, nerojene otroke.

Zakaj sveti oče sicer ni izrecno omenil splava, ne moremo vedeti. Vemo pa eno: tudi Jezus pogosto na vprašanja ali provokacije ni odgovoril direktno, ampak posredno, v prilikah ali z vprašanji. Posledično, seveda, ga niso razumeli vsi, ampak le tisti, ki so ga hoteli razumeti, ki so bili dovolj ponižni, dovolj »majhni«, da se jim je razodel kot otročičem. »Da, Oče, kajti tako ti je bilo všeč.«

Foto: chiropractorbrickell.com, furtune.com

4.7
14 glasov
 
Za komentiranje se prijavite.